Pages

ရခိုင္စာနန့္ပက္သက္လို့

Thursday 19 July 2012

ရခိုင္သတ္ပံု အေရးအသား

ယေန႔ ရခိုင္စာေပ ေလ့လာသူမ်ားသည္ သတ္ပံုကိစၥကို စဥ္းစားခန္း ထုတ္ၾကေပလိမ့္မည္။ သတ္ပံု အဘိ ဓာန္၊ ေ၀ါဟာရအဘိဓာန္မ်ားထိ ျပဳစုထုတ္ေ၀ေရးကို တိုက္တြန္းလိုလား ရွိေနၾကၿပီးလည္းျဖစ္၏။

ထိုသို႔ စဥ္းစားခန္း၀ယ္ ေဆြးေႏြးခ်က္၊ အႀကံျပဳခ်က္ သည္လည္း မပါမျဖစ္ ေခ်တကား။ ယေန႔ ေရးေနက် "အစ္မ"အစား ေရွးသံုးရခိုင္ ေစာနန္းမင္းျဖဴ ေကာင္းမွဳ ေက်ာက္စာအတိုင္း"အုဥ္မ"ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ေလာ ကေဒ၀ီ ေက်ာက္စာအတိုင္း "ဘုရားေတေတာ္မူ၏"၊ "ေတာင္ဘက္ခ်ည္တြင္"၊ "သက္ျပယ္ကိုအစျပဳ၍ ၿမံဳျပည္တိုင္ေအာင္ကို" ဟူ၍လည္းေကာင္း ေရးထံုးျပဳရမည္လား၊ ျပင္ယား ေက်ာက္စာ အတိုင္း "မ်က္သုတ္ ကေတ"၊ "လကၤာတဆဲငါးခ်ပ္"ဟူေသာ အသံုးသို႔ လိုက္၍ ေရး႐ိုးျပဳသင့္အံ့ေလာ။

"သတ္ပံုမမွန္ ေက်ာက္စာႏွင့္ညွိ"ဆိုေသာ ဥပေဒသလည္း ရွိေသး၏။ ေက်ာက္စာသည္ စာအုပ္စာေပထက္ ေရွးက်သည္မွာ အမွန္တည္း။ စာေပအကၡရာ၏ သက္ေသခံ ေရွ႕ေျပးမိဘပင္ ျဖစ္၏။

ေက်ာက္စာတို႔တြင္လည္း ေရးသံုးပံုသည္ ကိန္းေသၿပီးကား မဟုတ္ေသး။ ေ႐ႊ႕ေျပာင္း ကြဲလြဲခ်က္လည္း ရွိေသးရာ တရားေသ ယူဆ၍လည္း မျဖစ္ေခ်။ ေက်ာက္စာ၌ ေရးသံုးခ်က္ မပါမရွိ မေတြ႔သိရသည္မ်ား အတြက္မူ ဘယ္သို႔ အေရးအသား ျပဳခ့ဲေလမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မည္သို႔ စဥ္းစားသင့္မည္နည္း။ ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ အဘယ္ကို အေျခခံ၍ ေရးထံုးျပဳသင့္သနည္း။ အေျခခံမ့ဲ သတ္မွတ္ၾကရန္ သင့္မည္ေလာ။

အေျခခံမ့ဲ သတ္မွတ္ၾကလွ်င္ အမိမ့ဲသားအျဖစ္သို႔ကား မေရာက္တတ္ ႏိုင္ပါသလား။

သည္အတိုင္း သံုးေစဟု အမိန္႔ျပဌာန္းခ်က္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ဤသို႔ သာဓက ေထာက္ထားစရာတို႔ျဖင့္ ညွိ ႏွိဳင္း အတည္ျပဳထားသည္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ သို႔မဟုတ္ ယာယီစံျပ အသံုး ျပဳေစျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း သတ္မွတ္ သင့္ၾကမည္ေလာ။

စကားအသံမွ စာေပ၊ မွတ္စရာ ေ၀ါဟာရ ျဖစ္လာရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာေပသည္ စကားေ၀ါဟာရ၏ ကိုယ္ စားလွယ္သာ ျဖစ္သင့္ရာကား စကားသံကိုပင္ သတ္ပံုသတ္ထံုး မွန္အျဖစ္ သတ္မွတ္သင့္၊ မသင့္ စဥ္းစားၾက ရအံ့ေလာ။ ယေန႔တိုင္ ရခိုင္တုိ႔ ေျပာေနက်စကားသံသည္ ရခိုင္အသံမွန္ ဟူ၍ကား မွတ္ရမည္လား။ ၀တီ ေလးရပ္မွ ရခိုင္အသံ၊ ရခိုင္အသံုးကို အဘယ္သို႔ မူေသထား၍ စံႏွဳန္းသတ္မွတ္သင့္ၾက မည္နည္း။

ေခတ္ကို ေရွ႕ေျပးေရွကမီ လိုလားေနၾကသူမ်ားအရ ေခတ္မီဆန္းသစ္ တီထြင္ အသံုးျပဳသြားျခင္း သည္ပင္ လွ်င္ ခရီးေရာက္ လ်င္ျမန္ရာ၏ဟု သတ္မွတ္သင့္မည္လား။

ရခိုင္သတ္ပံု ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကၽြႏု္ပ္၏ မွတ္စုတစ္ခုကို တင္ျပလိုပါ၏။ ထိုမွတ္စုမွာ ကၽြႏ္ုပ္၏ ဥပေဇၨ်ာယ္ ရင္း ဆရာေတာ္ထံမွ ရရွိထားျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ဆရာေတာ္ႏွင့္ကား သတ္ပံုကိစၥကို ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ကၽြႏု္ပ္ေဆြး ေႏြးခ်က္ မရွိလိုက္မိေခ်။ ဆရာေတာ္ႏွင့္ သာမေဏဘ၀က သံုးႏွစ္ခန္႔သာ အတူေနခ့ဲရၿပီးေနာက္ ခြဲခြာမွဳ ျဖစ္ ခ့ဲရသည္။ ထိုေနာက္ တဖန္ သာမေဏဘ၀တြင္ပင္ ထပ္၍ ႏွစ္ႀကိမ္ဖူးျမင္ရန္ အခြင့္ႀကံဳခ့ဲရေလသည္။ ထိုစဥ္ လည္း ဤကိစၥရိပ္ေယာင္ မသန္းခ့ဲ။ ရဟန္းတက္၍ တစ္ႏွစ္ထိ ေနခ့ဲဖူးစဥ္လည္း ဆရာေတာ္ထံမွ ရာဇ၀င္ မွတ္စု မွတ္ရာတို႔ကို ေရးကူးယူခ့ဲရျခင္းထက္ အခြင့္မသာခ့ဲ။

ထို႔ေနာက္ ရန္ကုန္သို႔ ျပန္ေရာက္၍ စာေပလိုက္စားရင္းက ရခိုင္သို႔ စာစုေဆာင္းေရး၊ ဗဟုသုတရရွိေရး၊ ေဒသႏၱရ ျပဳေရးအတြက္ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၂၁ ခုႏွစ္တြင္ ေရာက္ခြင့္ ႀကံဳခ့ဲရသည္။ ထိုစဥ္ကာလ တြင္ကား ဆရာေတာ္ထံ ေခတၱဖူးေျမာ္ရင္း ေရာက္ခ့ဲရျခင္းအတြက္ သတ္ပံုမွတ္စုကို ရလာရေပသည္။ ဆရာ ေတာ္ႏွင့္ စိတ္နီးသေလာက္ လူမနီးႏိုင္ျခင္းကား တစ္ႏိုင္ငံျခား တစ္ျပည္တိုင္းကာ ျဖစ္ေနရျခင္း ေၾကာင့္ပင္ တည္း။

ဆရာေတာ္ႏွင့္ ထိုေခါက္ကာလ ႀကံဳစဥ္လည္း သတ္ပံုကိစၥ ေဆြးေႏြးခ့ဲရသည္ကား မဟုတ္ေခ်။ ဆရာေတာ္ ထံမွ မွတ္စုကိုရ၍ ထိုကိစၥကိုေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထားခ့ဲရျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ဆရာေတာ္ကား မိမိ၌ ဖ႐ိုဖရဲ ျပန္႔က်ဲ ေနၿပီျဖစ္ေသာ "ဓည၀တီ သတ္ပံုသံယုဂ္က်မ္း" စာမူမ်ားကို လံုးစု၍ ဆြမ္းစား စားပြဲတြင္ တင္ထားေပသည္။ ကၽြႏု္ပ္လည္း ၀မ္းသာအားရျဖစ္ကာ ရခိုင္လူမ်ဳိး၊ ရခိုင္ျပည္နယ္၊ ရခိုင္စာေပ ဟူ၍ ပါရွိလွ်င္ ရခိုင္သတ္ပံု ေတာ့ ရွိရမည္ဟူေသာ သႏိၷဌာန္ကို ခိုင္ျမဲေစေလသည္။

ဆရာေတာ္သည္ မိမိသတ္ပံု သံယုဂ္က်မ္း ေရးခ့ဲၿပီးေသာ စာမူၾကမ္းကို ေျပာျပ၍ "ရခိုင္သတ္ပံုဆိုလွ်င္ ရခိုင္ အသံ သဒၵါႏွင့္ လိုက္ဖက္နီးစပ္ရမည္။ သို႔မွ ရခိုင္သတ္ပံု မွန္ကန္သည္။"ဟူ၍ ဥပေဒသ စကားကို စဥ္းစား ေဆြးေႏြး ေထာက္လွမ္း စိစစ္ေရးငွာ မ၀ံ့ရဲခ့ဲရာကား ႏွဳတ္ပိတ္၍သာ ရွိေနခ့ဲဖူး၏။

ကၽြႏု္ပ္၏ ငယ္ဆရာ ဥပဇၥ်ာယ္ရင္း ဆိုလွ်င္ ရခိုင္ျပည္နယ္၊ ေမာင္ေတာၿမိဳ႕၊ ကပၸေဂါင္းရြာတြင္ ေကာဇာ ၁၂၄၂ခုႏွစ္တြင္ ေမြးဖြားၿပီး နတ္ျမစ္အေနာက္ဘက္ကမ္း (ယခု ဘဂၤလားေဒရွ္႕)တြင္ ႀကီးျပင္းခ့ဲေလသည္။ ထိုက သာသနာေဘာင္ ေရာက္၍ စာေပတတ္ေျမာက္ကာ ထိုေဒသတြင္ ေက်ာင္းထိုင္၍ ၿခံေခ်ာင္း ရြာ ေက်ာင္း၌ (၂၀)၀ါ၊ နေခါင္းေခ်ာင္း ေက်းရြာေက်ာင္း၌ (၃၁)၀ါ ရွည္ၾကာခ့ဲေပသည္။ အသက္ ၈၃ႏွစ္၊ သိကၡာ ၆၄၀ါတြင္ ပ်ံလြန္ခ့ဲေလသည္။ ၁၃၂၅ခုႏွစ္ ဆရာေတာ္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူစဥ္ ကၽြႏု္ပ္မွာ ရန္ကုန္မွ လိုက္လာ၍ သၿဂၤိဳဟ္ ခ့ဲရေပသည္။

ဆရာေတာ္သည္ ေလာကုတၱရာ စာေပ၌ ထင္ရွားသေလာက္ ေလာကီဘက္တြင္လည္း ေလ့လာမွဳ မကင္း ခ့ဲေခ်။ ေဆး၀ါး၊ နကၡတ္၊ ေဗဒင္၊ အင္းအိုင္၊ ယၾတာ စေသာ အတတ္ဆိုင္ရာ၌လည္း တတ္သိေလသည္။ ကဗ်ာ၊ ဗႏၶ၊ ေတးဂီတ၊ အႏုသုခုမ အရာ၌လည္း တီးေခါက္ႏိုင္ေပသည္။

မိမိ တတ္သိသမွ်ျဖင့္ ဆရာစားလုပ္မေနေသးဘဲ တပည့္မ်ားအတြက္လည္း သင္ၾကား တတ္ေျမာက္ေစရန္ ၀ါသနာရွိေပ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဂဏန္း သခၤ်ာတြက္ပံု စာမွအစ အရပ္ရပ္ သင္ခန္းစာတို႔ကို သံေပါက္ကဗ်ာ တို႔ျဖင့္ ေဆာင္လြယ္ရန္ ေရးစပ္မွဳမ်ား ျပဳခ့ဲေလသည္။ ဆရာေတာ္ သင္ျပေပးခ့ဲေသာ သၿဂၤိဳဟ္သံေပါက္၊ ဓါတု သံယုဂ္သံေပါက္ စသည္တို႔မွာ တပည့္မ်ားႏွဳတ္တြင္ပင္ ကိန္းေနေသး၏။ သူငယ္မ်ား ဖတ္စာမ်ားပင္ မိမိသင္ ျပခ်က္မူ ထားရွိေပ၏။

ဆရာေတာ္၏ ဗဟုသူတစြယ္စံုခ်က္တို႔ကား ၄င္း၏မွတ္စု မွတ္ရာ သင္ခန္းစာတို႔က သက္ေသခံအျဖစ္ မွတ္ တမ္းတင္ က်န္ရစ္ေနေပ၏။ ေဖာ္ျပပါ ဓည၀တီ သတ္ပံုသံယုဂ္စာမူေခ်ာမွာ ၿခံေခ်ာင္းေက်ာင္းတြင္ စီစဥ္ သင္ျပခ့ဲေၾကာင္း အမိန္႔ရွိခ့ဲဖူး၏။ တပည့္ေက်ာင္းသားမ်ား ႏွဳတ္တက္လက္စြဲ ေဆာင္လြယ္ရန္ ရည္ရြယ္ ခ်က္ ျဖင့္ စီကံုးခ့ဲျခင္းျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ ဆရာေတာ္မွာ နေခါင္းေခ်ာင္း ေက်ာင္းသို႔ ေရႊ႕ေျပာင္း သီတင္းသံုးရန္ ႀကံဳလာရျခင္း၊ စစ္ကာလ အတြင္း စာအုပ္စာတမ္းမ်ားကိုဂရုမထားႏိုင္ျခင္း၊ ေဘးလြတ္ရာ ေရွာင္ရွားေနရျခင္းတို႔ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ရပ္ရြာ စာျပစာသင္ တပည့္မ်ား ငွားရမ္းသင္ျပ ခ့ဲရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ထိုသတ္ပံုစာအုပ္ လက္ ေရးမူသန္႔မွာ မည္သို႔ ေပ်ာက္ရွသြားသည္ မသိေခ်။ ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ေတြ႔စဥ္ တပည့္မ်ားထံလည္း ေမးျမန္း စံုစမ္း ရွာေဖြ ေစခ့ဲပါေသး၏။ လံုး၀တိမ္ျမဳပ္ျခင္းသာ တိုင္ခ့ဲရာကား လက္က်န္ဖာသား၊ ခ်ဳပ္ေၾကာင္း၊ ဖ်က္ရာ ျပင္ ဆင္၊ ျဖည့္စြက္စာမူၾကမ္း အနည္းငယ္ခန္႔ကိုသာ သိမ္းစုမိေတာ့၏။

ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္က "ပဥၥင္းျပင္၍ ရမည္မဟုတ္၊ ထားခ့ဲ၊ ငါအားစဥ္ ျပင္ၾကည့္မည္"ဟုဆိုကာ ထိုစာမူ ၾကမ္းကိုပင္ ဆရာေတာ္ လက္ရသိမ္းေတာ့၏။ ထိုအခါကၽြႏု္ပ္မွာ မိမိတီးေခါက္မိသင့္ရာ သေဘာျဖင့္ ဆြဲယူ ၾကည့္႐ွဳမွတ္သား ထားသည္ကား ယခုသက္ေသခံသဖြယ္ ျဖစ္ေခ်၏။ ဆရာေတာ္ ပ်ံလြန္ၿပီး စ်ာပနပြဲတြင္ သာ ေနာက္ဆံုးပူေဇာ္မွဳ ျပဳရေလေတာ့၏။ ထိုစာမူၾကမ္းကို ျပင္ဆင္ၾကည့္မည္ဟု မိန္႔ဆိုခ့ဲ ဖူးေသာ္ လည္း ထိုႏွစ္က စ၍ ဆရာေတာ္ကား က်န္းမာမွဳ မရွိေတာ့ၿပီ။ မၾကာခဏ သတိေမ့လိုက္၊ ငယ္မူျပန္လိုက္ႏွင့္ ခ်ည္း သာျဖစ္ခ့ဲရၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာမ်က္စိကြယ္သည့္ အျဖစ္သို႔ ေရာက္သြားခ့ဲရေပရကား စာႏွင့္ေ၀းသြားေလေတာ့ ၏။ မ်က္မွန္လြတ္ မ်က္စိၾကည့္၍ အသက္ရွစ္ဆယ္ထိ စာၾကည့္မျပတ္ခ့ဲေသာ ဆရာေတာ္ကား ဓည၀တီ သတ္ပံု သံယုဂၤ စာမူၾကမ္းကိုပါ ျပင္ရန္အခ်ိန္တြင္ အားမာန္မတင္း စိတ္အား မျပင္းႏိုင္ခ့ဲ ရွာေလၿပီ။

ဆရာေတာ္၏ သတ္ပံု သံယုဂၤ မူၾကမ္းကို ကၽြႏု္ပ္မ်က္စိ တမ္းၾကည့္မိသေလာက္ ဆိုလွ်င္ "အယ္"ကာရန္ႏွင့္ "အဲ"ကာရန္ ႏွစ္ခန္းသာ ေတြ႔ရွိေပေတာ့သည္။ ထိုတြင္ ရခိုင္အသံထြက္ သံတူသတ္ပံုကို ဤသို႔ ေဖာ္ျပစပ္ဆို ထားခ့ဲေပသည္။

၁။ ယ ညသတ္႐ိုး၊ သေ၀ထိုး၊ သံုးမ်ဳိးအသံတူ။ (စယ္၊ စည္၊ ေစ)

၂။ သေ၀ထိုး ေ႐ွ႕ေပါက္၊ ညသတ္ေပါက္၊ ထို႔ေနာက္ ေနာက္ပစ္တူ။ (ေစး၊ စည္း၊ စဲ)

၃။ ေနာက္ပစ္ ေအာက္ျမစ္၊ ညသတ္ျမစ္၊ ေအာက္ျမစ္၊ သေ၀တူ။ (စ့ဲ၊ စည့္၊ ေစ့)

၄။ ညငယ္သတ္ ျမင္၊ လံုးလည္းတင္၊ ေခ်ာင္းငင္ ငသတ္တူ။ (စဥ္၊ စိုင္)

၅။ စလံုးသတ္ ျမင္၊ လံုးလည္းတင္၊ ေခ်ာင္းငင္ကသတ္တူ။ (စစ္၊ စိုက္)

၆။ သေ၀ထိုး ေရးခ်၊ ေ႐ွ႕ထိုးက ၊ ေရးခ်၀ဆြဲ တူ။ (ေခၚ၊ ခြာ)

၇။ ၀ဆြဲ ေရးခ်၊ ေရွးေပါက္က၊ ေရးခ် သေ၀တူ။ (ခြား၊ ေခါ)

၈။ သေ၀ထိုး ေရးခ်၊ ေအာက္ျမစ္က၊ အရ၀ဆြဲ တူ။ (ေခါ့၊ ခြ)

၉။ ဓေအာက္ခ်ဳိင့္ ဓ၊ ဃႀကီး ဃ၊ ယူထ ဠႀကီးႀကီး။ (ဓ၊ ဃ၊ ဠ)

၁၀။ ဋသလင္းအစ၊ ဏႀကီးက်၊ ပဥၥ ႊတသီး။ (ဋ၊ ဌ၊ ဍ၊ ဎ၊ ဏ)

၁၁။ ေရးသမွ်၀ယ္၊ ဤရွစ္သြယ္၊ စြန္႔ပယ္ရန္အၿပီး။

၁၂။ က်န္ ႏွစ္ဆယ့္ငါး၊ ေရးရန္ထား၊ မွတ္သား အသီးသီး။

ဤသို႔ သတ္႐ိုးကိုျပၿပီးေနာက္ "ယ၊ည" သတ္႐ိုးႏွင့္ သေ၀ထိုး ဤသံုးမ်ဳိးအသံတူပံုကို သတ္ပံု ဥဒါ ဟ႐ုဏ္ ႏွင့္တကြ အက်ယ္ျပေလသည္။ ထိုတြင္ ယ-သတ္ကို ဦးစြာျပၿပီး၊ ထို႔ေနာက္ ည-သတ္ကို ျပလ်က္ သေ၀ထိုး ကို အစဥ္ဆက္ျပကာ - "အယ္ ကာရန္သံုး၊ သတ္ပံုထံုး၊ ၿပီးဆံုးနိ႒ိတံ"ျဖင့္ ပထမ တစ္ခန္း က႑ တစ္ရပ္ အၿပီး သတ္ေလသည္။

ဤသို႔အားျဖင့္ နိဒါန္းခ်ီခ့ဲသည့္အတိုင္း အခန္းစံုစြာဖြဲ႔လ်က္ ေရးစပ္ထားခ့ဲေသာ "သတ္ပံုအက်ဥ္း"ေခၚ "သတ္ ပံုသံယုဂ္က်မ္း"သည္ အစံုအလင္သာ ျဖစ္မည္ဆိုက က်မ္းတစ္အုပ္ ေပတစ္ထံုး ရွိခ့ဲမည္မွာ အမွန္တည္း။

"ပညာလိုလား တပည့္မ်ားတို႔၊ အေရးႀကံဳလွ်င္ အကုန္ရေစရန္"ဟူေသာ ဆရာေတာ္၏ ေစတနာ ရည္႐ြယ္ ခ်က္ကို ျဖည့္စြမ္းႏိုင္ေစမည့္ သတ္ပံုစာအုပ္ ျဖစ္ေၾကာင္းကိုကား ကၽြႏ္ုပ္ေလ့လာ သိ႐ွိခ့ဲရပါသည္။ ထို႔ျပင္၄င္း သတ္ပံု သံေပါက္တို႔၌ ၀ါဒကြဲ၊ သတ္ပံုကြဲမ်ားကိုလည္း "ဖယ္တြင္ ယ-ည၊ ဤႏွစ္၀၊ သတ္ၾကမွန္ မခၽြတ္"ဟု ေဖာ္ျပထားခ့ဲသည္မွာ ခေရေစ့တြင္းက် ျပည့္စံုလွေပ၏။ ထိုသတ္ပံု သံယုဂ္က်မ္း၏ ရည္ရြယ္ ခ်က္ႏွင့္ ေစတ နာကိုလည္း ဆရာေတာ္ ကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ ထိုက်မ္းနိဒါန္း၌ ဤသို႔ သွ်ဳိးလိုက္ရတုျဖင့္ ဖြဲ႔ဆိုထားသည္ကို တင္ျပလိုက္ရေပ၏။

ေလာကဓါတ္လံုး၊ ညြတ္႐ံုး ေကာ္ေရာ္၊ ပူေဇာ္ရာျဖစ္၊ ျမတ္ရွင္ခ်စ္ကို၊ တြက္စစ္ လက္ဆယ္ျဖာ၊ ညႊတ္ခ႐ိုက်ဳိး၊ ဦးတင္မိုးသည္၊ ႐ွိခိုး၀ႏၵနာ၏။ ရတနာျမတ္ဆယ္ပါး၊ တရားအမြန္၊ ဓမၼကၡန္ေပါင္း၊ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္၊ က်မ္းေစာင္ေစာင္ကို၊ ကုန္ေအာင္ သီးညႊတ္တြား၏။ ဘုရားျမတ္ စိေႏၱေယာ္၊ သားေတာ္အစစ္၊ ရိယာရွစ္ကို၊ စင္စစ္ရွိ ပူေဇာ္၏။ သို႔ၿပီးေသာ္ တစ္ခန္း၊ သတ္ညြန္းသတ္ပံု၊ အေရးႀကံဳလွ်င္၊ အကုန္ရေစမွန္း၍၊ လက္တန္း လုပ္ သံေပါက္စာ၊ ပညာလိုလား၊ တပည့္မ်ားသည္၊ ႀကိဳးစား မွတ္ေလပါေလာ့။ နီလာျမ ပံုပမာ၊ အကာပယ္ ပစ္၊ သံေပါက္ သစ္သည္၊ အႏွစ္သာရပါတည္း။

နံသညာ ေရးသူမွတ္၊ ၿခံေခ်ာင္းရပ္ ဌာနီ၊ မွီေအာင္းစံသည္၊ သီလံ အက်င့္၀တ္ႏွင့္၊ ပဋိပတ္သာသနာ၊ ျပည့္စံု လံုေလာက္၊ မေထရ္ေျမာက္သည္၊ တစ္ေယာက္ ငါဆရာဟု၊ ရတု စာကဗ်ာပိုက္၊ ႏွစ္ၿခိဳက္စရာ၊ ပ်ဳိ႕လကၤာကို၊ ဤစာစီကံုး လိုက္၏။ သေဘာ၌ ပိုက္ၾကပါ။ သတ္ပံု၀န္ေလး၊ ဥာဏ္ျဖင့္ေတြးေသာ္၊ အေရးခက္လွ စြာ၏။ ဖန္ ခါခါ လြန္ေလ့က်က္၊ ေဆာင္ရြက္သူမွာ၊ သတ္ပံုရာတြင္၊ သူပင္ ေရးမခက္ဘူး၊ သို႔အထူးမွတ္ၿပီးခါ၊ ကဗ်ာ ပ်ဳိ႕ ဆန္း၊ သံေပါက္ခန္းသည္၊ လက္တန္းဤပညာျဖင့္၊ မွန္စြာ ဤသေဘာ၊ မေနာစိတ္ႀကံ၊အဓိ႒ာန္သည္၊ နိဗၺာန္ ေရာက္ေစေသာဟု၊ ေတာင္းဆုပန္ မမွား၊ သံုးပါးဘံုသူ၊ နတ္ႏွင့္လူသည္။ မွ်တူ ရေစသားတည့္ေလ။

အသွ်င္စကၠိႏၵ (ရခိုင္ျပည္နယ္)
(၁-၁၀-၇၉)
 မူရင္း - http://www.arakanfolks.com/2012/01/blog-post_14.html
(မူရင္းတြင္ ၿမန္မာစာနန့္ ယွင္းလင္းထားသည္ကို ရခိုင္အေပါင္းရို့ သည္းခံဖတ္ပါရန္ ေတာင္းပန္ပါ၏။

No comments: